Vývoj trhu a DTC značky
Kolofix již od svého založení v roce 2018 pozorně sleduje vývoj cyklistického trhu. Jestliže ještě před několika lety se počet výrobců jízdních kol a značek s modelem přímého prodeje (DTC, Direct-To-Consumer) pohyboval celosvětově v řádu nízkých desítek, v současnosti jsme svědkem přechodu velké části značek na model přímého prodeje zákazníkovi, nebo na tzv. hybridní model, kdy je tradiční prodejní model o přímý prodej doplněn. Jejich počet se dnes zjevně blíží k dvěma stovkám, včetně těch největších, globálních značek.
Výhodou DTC obchodního modelu pro výrobce jízdních kol a cyklo značky je zjednodušení a zlevnění distribučního modelu. Výrobce typicky prodává jízdní kola na svém webu nebo prostřednictvím jiných prodejních online kanálů s tím, že zakoupené kolo je zasláno v krabici na adresu zákazníka.
Tento obchodní model má ale také svoje výzvy. Na zákazníkovi je, aby kolo z krabice vybalil, podle potřeby sestavil, seřídil a nastavil tak, aby bylo plně pojízdné. V případě uplatnění záruky je zákazník vyzván výrobcem, aby kolo znovu vložil do krabice a poslal na adresu výrobci. V případě potřeby mimozáručního servisu je na zákazníkovi, aby si našel ve svém okolí vhodný cykloservis. To všechno mohou být významné komplikace nebo překážky, které mnoho potenciálních zákazníků od nákupu přes internet odrazuje. Dobrá zpráva je, že právě Kolofix nabízí řešení všech těchto výzev a komplikací.